top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Doron

8 דברים שלמדתי מעצים בשנה האחרונה



1. הם נותנים חמצן לגוף אך גם חמצן לנפש, מביאים אנרגיה של ריפוי ושקט.

2. התבוננות שקטה בעץ מרחיבה את הלב, מחברת לטבע האמיתי שלנו, נטול דרמה, שיפוט או ביקורת.

3. יש בו את כל עונות השנה, יכולת להשאר יציב גם בגשמים והסערות, גם ביובש והשמש היוקדת, הוא שם. בנוכחות שקטה.

4. כל ענף שנגדע, גדלים במקומו עשרה אחרים. כח החיים בדרך מפתיעה ומרגשת, חזק יותר מהכל. כל מה שנגדע מאיתנו, ונדמה שאין שום דרך להמשיך לחיות בלעדיו. בדרך מוזרה, הדברים ממשיכים ובאים דברים חדשים והחיים, חיים.

5. כל ענף שנגדע, תמיד נשארת הגדיעה שלו, לכל חיי העץ, צלקת הגדיעה של הענף, שם. נשארת עדות לשלמות שהיתה בו לפני שנגדע.

6. היופי שלו הוא בחוסר שלמות התמידית שלו. גם כשהוא עירום מעלים, בשלכת, או בשיא הפריחה - הוא היופי בהתגלמותו. כמונו. יופי פשוט עם כל קשת הרגשות שבנו, עם כל הקמטים בפנים, הצלוליט או השיער הלבן שגדל. חלק מהשלם שאנחנו.

7. הוא בהשתנות אינסופית, בדיוק כמו טבע הדברים עצמם. מזכיר לנו שגם שנדמה שהכל תקוע וישאר ככה לנצח, הוא משתנה. לא ראיתי עץ שאומר לעלה: 'בבקשה אל תיפול. תישאר..'

8. יש לו קצב משלו. כל דבר בעיתו. שיעור מתמיד על סבלנות והבשלה איטית בקצב שלה. 'כל הדברים היפים באמת מתגלים בזמנם'. מעולם לא ראיתי עץ אומר לפקאנים שלו: נו יאללה, תתפתח כבר, אין לי זמן, הגיע הזמן תזדרז...'

9. הוא נראה עומד לבדו, אך השורשים שלו ארוכים ועצומים, מחוברים לכל שאר העצים על פני כדור הארץ ברשת מסועפת של תקשורת. בסוף כל שורש מתחת לפני האדמה, קיימת מערכת שלמה של תפטיר העשוי פטריות המעבירות הזנה ומידע אשר תומך בעצים במצבי חיים שונים (חולי או זקנה) הזקוקים להזנה. רשת תמיכה אינסופית המחברת בין הכל להכל.

10. חיבור לעץ מלמד אותנו לחזור הביתה. לבית הפנימי שלנו. לתודעה הרחבה. לחוכמה עתיקה. Let it be זה השיר שמתנגן עכשיו ברקע. בדיוק זה. התשובה להכל. Let it be.. אצרף את השיר בתגובה הראשונה.


נכון יצא לי 10 בסוף.. אז מה..

חלק ממה שלימדו אותי העצים, זה שלטבע יש את הדרך שלנו לצמוח, ולנו נותר להנות ובעיקר לא להפריע. אז אלו עשרת הענפים שלי להיום.


יש לכם תובנות נוספות, שתפו אותי בתגובות.


שבת מבורכת קהילה יקרה שלי,

חיבוק שקט


46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page